tisdag 24 maj 2011

Ny dag, nya tag!

Efter lite pepp från frugan tog jag tyag i dagens problem, att försöka hooka upp med en bank, fick en tid Den 7:e juni hos Swedbank, för personligt möte.
Vill igentligen inte ha dom men vad ska man göra, nu tar jag helt ett lån på 50 lax och kanske kan fixa fram 15 tusen till, och då skulle det kunna vara ett 20 % kontantinsats till bilen, då skulle det nog inte vara något problem enligt min telefonkontakt, Så vi får se vad som händer och sker, lika nedstämd och låg som jag var igår är jag  bestämd att lyckas ro iland detta, finner ingen som helst andledning att jobba som taxichaffis och vara anställd när jag faktist har kämpat så hårt för att klara prov och allt fix runt om kring.

Alla banker kan i stort sett dra åt helvete, det är lite så jag känner.. Dom tjänar feta pengar och ställer sjukt orimliga krav på oss vanliga dödliga. Men tyvärr är det allt för många som får gå in dit med hatten i handen och böja sig över marmordisken och bita hårt hårt i hatten medan banken sakta våldför sig med sin stora ådriga räntekuk långt upp i arbetarklassens tajta arsle. ( spårade ur lite ja, jag vet, men det blev ganska kul!)


Ska åka iväg strax och ta en Kaffe med min fellow krigare Christian, han får nu äntligen vara lite pappaledig, och spendera kvalitetstid med sin grabb som är ett bast..

Nu ska Ebba  och jag sticka, medans Moa är hemma och har ont i armen, hon var jätteduktig igår och tog en stelkrampsspruta fast hon darrade av rädsla.. Bra jobbat lilltjejen!!

Nu är det dags, hunden ska bajsas, och Ebba skall kläs på..

Tack för mig

Tordan - lite öm

1 kommentar:

  1. Ha ha, du e så sjuk.
    Men du har en poäng
    Lycka till

    SvaraRadera