tisdag 14 juni 2011

Idag är en bra dag..

Vi har just varit kommit hem, efter en actionspäckad förmiddag. 4H gården, träffade lammen, kycklingarna, grisarna. Sedan åt Ebba en glass, och pappa tog en slät kopp kaffe. Lite små kyligt var det..  Sedan rastade jag och Ebba hundarna, Skönt för dom att få springa av sig lite, Det gjorde Ebba med, Nu ligger båda hundarna utslagna och Lill skrutten sover i min säng..  Ett skimmer av lugn sprider sig här i lägenheten..

Ebba fick en happy meal med äpplen till lunch..åt ganska dåligt, men en påse äpple och en dricka fick hon i sig.



Jaha ja .. Annars då?, väntar på att bolaget skall registreras, förmodligen i slutet av nästa vecka är det klart.. Jag tabbade mig lite så det tar lite längre tid än väntat. Men bilen är mer eller mindre snart klar. Ska väl ner på ditec under veckan skulle jag gissa...

Calle ringde och sa att han skulle försöka att dyka upp i slutet av juli..Det hade varit som bomull för själen..Saknar pojkarna där nere.. *vinke vink*
Snart bär det av på zigenarsemester Jorden runt på 7 dagar.. Det kommer bli skoj. Får hoppas att vi kan fixa hundvakt, får dela på dom i värsta fall en här och en där.. det ordnar sig nog..Annars finns det ju sån dära spruta man kan ge dom..


Nu skall det vilas lite, sen tryckkoka en god gryta till middag,  fransyska, morötter, lagerblad, buljon, lök, och tomater... and so on...!

Jag försöker ju få Martin och Johanna att komma ner på middag, men tydligen måste man planera i god tid, för enligt Martins bättre hälft så är det , och jag citerar " mycket att stå i just nu, och sen så sover martin ganska mycket.. " Slut citat.. .   Jag skrattar fortfarande.. !!  Wahahah... !!

Vill skicka ett tack till 94:ans matte, Lisbet som är så snäll och rar att hon ville låna ut lite utrustning till mig under sommaren, hoppas jag hittar tillbehören så jag kan nyttja detta fina erbjudande. Tack gulliga du!

det var det ...

Tordan - Eder räv i hönshuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar