onsdag 1 juni 2011

Dude, jag har paxat en bil!

Då var det dags, att i lugnan ro få blogga lite, Ebba sover och Mamma-Dotter mockar bajs i rödbäck..
Idag fick jag klart med banken, som ni säkert redan vet. Efter lite flämtande och adrenalinfradga beslutade jag mig lite hastigt och lustigt att införskaffa en merca.

Priset för den ligger på 355.900kr då har vi fått c:a 70.000 i olika rabatter, känns sjukt prisvärt och dealen med banken känns fördelaktig för att snika i detta läget.
Jag vet att Mondeo'n är en ruskigt fin bil, betydligt billigare.. Men jag vågar faktist inte chansa, inte just i en uppstart, tar hellre ut lite mindre i lön och får en driftsäkrare bil dom två tre första åren, så får det faktist bli..
Jag och Martin har pratat otroligt mycket senaste tiden, och jag måste säga att det känns bra att han är lite i samma sits som mig, han är eftertänksam, har inte så bråttom. Att man har något att bolla sina tankar med. Han har pappaledighet att se fram mot innan han kommer få jobba som ett arsle, klart han ska kunna njuta av det. Hoppas han hittar en bil som passar han, och sin filosofi om att vara åkare.
Det är ingen tävling om vems företag som går bäst, Hans stöttning under min kamp har varit grymt skön att ha i ryggen..

Annars är allt som vanligt, förutom att jag är lite mer glad, lite mer livsgnista, och lite mer skuldsatt.. :)

Nordea Företag, kan seriöst dra åt helvete...

Sverige -Moldavien, hörde jag 4-0 ?

Hur går det med vikten då, jag vet.. Inte du. Men jag kan säga som så att jag har hittat ett litet minus, och nu skall jag bara kämpa på tills den 5:e juni, ska försöka då att komma ner så jag får smaka på 89,9, Vore sjukt om jag kunde klara det, om ändå det är bara slagg/vätska. Jag är en tjurig jävel om jag vill..

Kungen är bara människa, klart hans majonäs konungen har varit på strippklubb säger som donken reklamen, ingen big deal.. Varför skulle han inte varit det är mer en undran jag har..

Nå ja, Nu har luften fullständigt gått ur mig, blev jätte trött, många intryck, samtal, orkanen Ebba, och lite gnällig hund, tror jag skall hälla upp ett vinglas, njuta lite av mitt nya liv.

Jag lovar min fru att inte jobba 24/7 365, vi skall tillsammans hitta en bra balans, och ser ni  mig ute konstant be mig åka hem..  Jag kan lätt fladdra iväg i tid och rum och jobba lite mer än nöden kräver.. Jag bara är sån, har alltid varit.. Men jag har även levt ett liv utan min fru och barn (innan jag träffade henne menar jag), det är inget jag vill återuppleva. Tillsammans!! Tjoar Ebba, jag kan bara instämma... Tillsammans älskling..Tillsammans...


Tordan

4 kommentarer:

  1. merca? skall du bli pizzabagare?
    nedå kul hoppas det går bra

    SvaraRadera
  2. Du kan ju ta och pallra dig upp... Jävla stekare!

    SvaraRadera