torsdag 14 juli 2011

Inget speciellt..

Halloj i sommarvärmen, idag är det arbetsdag. Ska ut och snurra
lite ikväll tänkte jag. Sedan börjar Johan imorgon bitti. Ska bli kul.

Annars har det varit en ganska lugn vecka, Hade Martin och Johanna nere på en bit mat och Frugan och jag fick lite inside tips på hur bokföring skall skötas, tror nog att vi kom en bra bit på väg, tack för det Johanna. Länge sedan vi hade folk hemma på middag, det är ju så roligt fortfarande att laga lite gott käk, helt utan press.. då är matlagning som roligast, tycker jag. Tror även det fina folket uppskattade det hela..

Ebba har en jobbig period just nu, tar väldigt lätt till gråten om det inte går hennes väg, Vi kan knappt lämna hemmet utan att det skall tjatas om glass och godis. Jag vill varken se min dotter ledsen eller leda henne i det sockerträsk hon sakta vandrar mot. Gillar inte bortskämdhet, och sedan är jag faktis rädd om henne, plus att det är inte hon som bestämmer.. Jobbig sits, jag bjuder gärna på melon, banan, jordgubbar eller nått annat smarrigt och lite fräschare. Men ibland viker jag mig och köper den där glassen.. För att få en minut att andas, men jag får dåligt samvete samma sekund hon tar sin första tugga.

Komplex fråga... Tips ?


Tordan - åkare

1 kommentar:

  1. Halloj Mannen! Kul semester såg jag****skratt****
    Men du kom överens med frugan om socker, godis och glass.
    Sen får du ta 2-3dagar med tjat o gråt!
    Tålamod och stå på dig/er.
    Sockerberoende är lika illa som alkohol o typ droger.
    Du gör din dotter en otjänst om du ger dig!
    lugnt för stunden, sen är tjatet igång igen.

    du fixar detta broder.

    Kram Öystein

    SvaraRadera